Versie geldig vanaf 26 juli 2022
Voorbeeld:

Definities:

Wij/we/ons verwijst naar DraagPracht, gevestigd te Dordrecht, KvK-nummer 58684441
Je/jij/jullie/jou verwijst naar de persoon/personen die een overeenkomst aangaat met DraagPracht.
Met overeenkomst wordt bedoeld de afspraak tot dienstverlening/consult die je met ons maakt.

Toepasselijkheid algemene voorwaarden
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en diensten van DraagPracht, niet zijnde gerelateerd aan de verhuur of uitleen van materialen. Hiervoor gelden de algemene voorwaarden van DraagUitleen.
Van deze algemene voorwaarden kan alleen worden afgeweken, als dit in onderling overleg tussen jou en ons is afgesproken en is vastgelegd.
De diensten die wij verzorgen, zijn ten alle tijd in het teken van het leren dragen van een kind, of het verzorgen van informatie hier over.

Veiligheid en aansprakelijkheid:

  • Veiligheid staat bij ons voorop, dus als een situatie niet veilig is of voelt, zullen we dit ook kenbaar maken en het consult anders voortzetten, denk hierbij aan:
    • Dat we nog verder oefenen met pop, tot het wel verantwoord is om met je eigen kind te oefen.
    • De keuze maken om met een geheel ander draagsysteem verder te gaan.
    • In een zeldzaam situatie zal er gekozen worden om te stoppen met de afspraak
  • Voel jij je niet veilig of prettig mag deze dit ook ten aller tijden aan geven en gaan we in overleg kijken hoe en of we verder gaan.
  • Met onze diensten geven we je in basis enkel advies. Als ouder/verzorgen blijf je ten alle tijde verantwoordelijk voor je kind. Zowel voor, tijdens en na de afspraak. We leren je naar eer en geweten op welke wijze dragen op een verantwoorde wijze mogelijk is. We maken hiervoor gebruik van technieken en methoden die algemeen geaccepteerd zijn onder draagconsulenten, waar mogelijk ondersteund door wetenschappelijke informatie.

CONSULTEN:

Inhoud diensten:
Onze consulten worden afgestemd op de wensen van de klant. Daardoor is geen enkel consult hetzelfde.
We baseren ons daarbij op de informatie die jij ons van tevoren te kennen geeft via het intakeformulier. In het geval dat er sprake is van een medische aandoening (of die is er geweest), kan het zijn dat ons advies of de werkwijze aangepast moet worden. Het verstrekken van deze informatie voor de afspraak is daarom van belang.

  • Wil of kan je dit niet via het digitale intakeformulier doen, neem dan telefonisch of per mail contact met ons op en we bespreken hoe je dit wel zou kunnen.
  • Indien nodig en in overleg met jou, kan het zijn dat we in contact willen komen met je behandelende arts om te overleggen.

Begintijd:

  • We willen graag beginnen op de afgesproken tijd en vragen je dan ook om op tijd klaar te zijn/aanwezig te zijn. Mocht er iets tussen komen, dan is het verzoek dit tijdig te laten weten. (Zorg bijvoorbeeld dat jijzelf en je kind gegeten hebben en klaar zijn om aan de slag te gaan)
  • DraagPracht behoudt het recht om de prijs te bereken vanaf het afgesproken tijdstip.
    • Onvoorziene omstandigheden zoals verkeershinder kan ons allemaal overkomen. Mocht dit spelen en je kan ons tijdig inlichten, horen we het graag.
  • Andersom doen wij ook ons best om altijd vroeg te vertrekken, zodat we op tijd kunnen zijn, ook al is er enige verkeershinder. Loopt het toch anders en is de hinder zo groot, dat we te laat komen, dan rekenen we de kosten vanaf het moment dat het consult begint.
    • Als het oponthoud langer dan 5 á 10 min gaat duren, proberen we je zo snel mogelijk, als het veilig kan, op de hoogte ervan te stellen.

Roken:

  • Omdat nare luchtjes in de draagsytemen blijven hangen, doen we in principe geen consulten in ruimtes waar gerookt wordt, of waar een rokerslucht hangt. Als jij of één van je huisgenoten binnenshuis rookt, wees dan alsjeblieft zo eerlijk en kies voor een afspraak bij ons.
  • Blijkt bij aankomst op locatie dat er een rook lucht hangt in de ruimte, waar er gewerkt gaat worden, dan hebben we het recht om de afspraak alsnog af te zeggen en de tot zo ver gemaakt reiskosten en tijd door te bereken en/of was kosten in rekening te brengen, naar redelijkheid en billijkheid.

Huisdieren (Allergieën):

  • Wij hebben katten. In principe liggen alle draagsystemen in de kast achter gesloten deuren, maar ze worden wel in de kamer gebruikt, waardoor er verdwaalde kattenharen op kunnen zitten. Vermoed je dat je hier last van zou kunnen hebben, laat het ons weten. We denken graag mee voor een passende oplossing.
    • Voor consulten bij onze thuis zorgen we altijd dat de ruimte waar in we te werkgaan gestofzuigd is en zo doende zoveel mogelijk dierenhaar vrij is.
    • Onze katten mogen niet op de draagsystemen gaan liggen.
  • Van onze klanten verwachten we soortgelijke zorg. Komen we bij jou en heb je zelf ook huisdieren. Vragen we je graag om onderstaande in acht te nemen. Zo blijft het voor al onze klanten mogelijk om een consult bij onze te volgen.
    • Graag je dieren van de draagsystemen afhouden. Zet ze zo nodig in een andere ruimte.
    • Dieren verliezen nu eenmaal hun haren (Zeker in het voorjaar kan dit extreem veel zijn), daarom graag van tevoren stofzuigen. Het gaat hierbij niet om een paar verdwaalde haren, maar om de grote hoop.

Beeldmaterialen:

  • Het maken van foto’s of film opnames tijdens consulten is niet toegestaan. In overleg kunnen er wel foto’s gemaakt worden van het eindresultaat.
  • Foto’s en film die wij maken of die met ons gedeeld worden, zullen alleen gebruikt worden om het consult of de nazorg te ondersteunen.
  • Alleen als er expliciet toestemming wordt gegeven door degene die op de foto of film staan, zal een foto of film gebruikt worden voor andere doeleinden zoals sociale media, website of drukwerk.

Consulten-pakket: (voor gebruikt tijdens Online-consulten)

  • Het pakket huur je via ons bij ons zusterbedrijf Draaguitleen. Je betaalt voor het gehele pakket een borg. De betaling loopt via DraagUitleen.
    • De inhoud is afhankelijk van de inhoud van het consult.
    • Afhankelijk van de inhoud zal de borg worden vastgesteld.
  • Voordat je een pakket kunt huren moet er bij ons reeds een consult gepland zijn en deze vindt ook plaats,
    • Zeg je deze af, na het ophalen van het consulten-pakket, dan wordt er huur gerekend voor de producten (Hier voor gelden de prijzen zoals vernoemd bij draaguitleen.nl/prijzen/)
    • Wordt het consult verplaatst, wordt er een bedrag met je afgesproken, wat we bovenop de eerder afgesproken prijs in rekening zullen brengen. Immers heb je langer de beschikking over de spullen en kunnen wij ze niet gebruiken om iemand anders te helpen. Dit bedrag wordt met je afgestemd binnen 3 dagen na het moment dat wordt afgesproken om het consult te verplaatsen.
  • Het consult-pakket wordt bij ons opgehaald en ingeleverd op de vooraf afgesproken dagen.
  • Alle producten worden compleet en in goede staat weer ingeleverd,
  • Bij aansluitend huren, vervallen voor dat product deze voorwaarden en gelden vanaf dat moment de algemene voorwaarden en prijzen van Draaguitleen (draaguitleen.nl/prijzen/).

Nazorg:

  • Tot een maand na het consult of workshop kan je contact met ons opnemen (bij voorkeur via whatsapp of per mail) als je nog vragen hebt over de behandelde stof. Vaak is het dan handig om een foto of filmpje mee te sturen, zodat we kunnen zien hoe en wat.
    • Lukt dat niet, dan is er de mogelijkheid dat ik een kwartier online mee kijk.
  • DraagPracht heeft het recht om, bij het niet volgen van een geheel consult of workshop, geen nazorg te leveren. Dit zal bij het afbreken van het consult of de workshop ook kenbaar gemaakt worden en er zal geadviseerd worden om een vervolgafspraak te maken. Dit geldt onder andere bij, maar is niet beperkt tot:
    • Vroegtijdig vertrekken bij een workshop.
    • Het consult eerder afsluiten wegens ziekte of bij onrust bij je kind(eren)
    • Maar ook als we niet voor aanvang van de afspraak volledig op de hoogte zijn van de medische situatie, waardoor we ons niet goed hebben kunnen voorbereiden op de afspraak en deze eerder moeten afsluiten door gebrek aan specifieke kennis, of materialen.

KOSTEN:

Prijzen:
De prijs van een consult wordt bepaald door het tarief per kwartier of een veelvoud daarvan, waarbij geldt dat de gebruikte tijd naar boven op hele kwartieren wordt afgerond. Een uitzondering hierop is het vastgestelde tarief voor een workshops of een draagtraject.
De geldende tarieven vind je op www.draagpracht.nl/prijzen/
Draagpracht kan deze tarieven onaangekondigd verhogen. Nieuwe prijzen zijn geldig, vanaf het moment dat de wijziging is gepubliceerd op de website. Eerdere prijslijsten komen daarmee te vervallen. Als je al een aanbieding, of overeenkomst hebt, dan blijven daarvoor nog wel de tarieven gelden van het moment van totstandkoming van de aanbieding of overeenkomst.

Voorrijkosten en parkeer kosten:

  • Wij werken met voorrijkosten in plaat van reiskosten. Deze staan beschreven op onze website (draagpracht.nl/voorrijkosten/) Bij het afspreken van een consult bij jou thuis, stem je er mee in om deze te betalen.
  • Parkeerkosten worden doorberekend, tenzij je deze zelf al betaald dmv een bezoekersregeling of vergelijkbaar.
    De in rekening gebrachte parkeerkosten zijn het door ons betaald bedrag aan werkelijke parkeerkosten.

Betaling:
Consulten (Online-Consulten, DraagConsulten, Knoopwijzer voor zwangeren-Consulten en door jou georganiseerde workshops):

  • Betaling dient plaats te vinden direct aansluitend aan het consult. Dit kan via pin of contant.
  • Mocht dit om technische redenen niet lukken, zullen we ter plekke bespreken hoe je dan kunt betalen.

Workshops (Door DraagPracht georganiseerde workshops):

  • Bij inschrijving voor een workshop ontvang je van ons informatie hoe je kunt betalen. Je inschrijving is pas definitief als je betaling bij ons binnen is.

Annuleren:

  • DraagPracht heeft het recht om een afspraak te verzetten wegens ziekte of onvoorziene omstandigheden. Voor jou worden hier nooit extra kosten bij in rekening gebracht.

Consulten (Online-Consulten, DraagConsulten, Knoopwijzer voor zwangeren-Consulten en door klant georganiseerde workshops):

  • Verzetten van een consult wegens onvoorziene omstandigheden (zoals ziekte) mag ten alle tijden. Bij te laat verzetten worden wel eventuele reeds gemaakte reiskosten en reistijd wel in rekening gebracht.
  • Consulten kunnen tot 72 uur voor de afgesproken tijd kosteloos worden geannuleerd.
  • Bij afzegging binnen 72 uur van de afgesproken tijd, hebben we het recht om een uur in rekening te bergen.
  • Bij afzegging binnen 24 uur van de afgesproken tijd, hebben we het recht om de volledige verwachte consulttijd in rekening te brengen. Daarbij geldt dat als je te laat afmeldt eventuele reeds gemaakte reiskosten en reistijd ook in rekening worden gebracht.

Workshops (Door DraagPracht georganiseerde workshops):

  • Workshops kunnen tot 10 dagen voor de afgesproken tijd kosteloos worden geannuleerd.
  • Bij afzegging binnen 10 dagen van de afgesproken tijd, heeft DraagPracht het recht om 50% van het betaalde bedrag in te houden, de rest krijg je teruggestort.
  • Bij afzegging binnen 24 uur van de afgesproken tijd, heeft DraagPracht het recht om het volledige betaalde bedrag in te houden.
  • Bij afzegging van deelname aan een workshop, wegens onvoorziene omstandigheden (zoals ziekte, of overlijden in de familie), heb je het recht om aan een volgende workshop deel te nemen of voor een meerprijs een consult te boeken.

Cadeaubonnen:

  • Cadeaubonnen van DraagPracht zijn te koop door een mail te sturen, of te bellen, waarna afspraken gemaakt worden over betaling en ophalen/verzenden.
    • Ze zijn niet persoons gebonden
    • Ze vertegenwoordigen het bedrag wat op de cadeaubon staat vermeld en wat gelijk is aan wat je ervoor betaald.
    • Ze zijn alleen in te leveren voor betaling van consulten en niet in te wisselen voor geld.
    • Voorrijkosten en parkeerkosten kunnen niet betaald worden met de cadeaubonnen.
  • Wij nemen geen andere cadeaubonnen aan dan degene die we zelf uitgeven.

OVERIG:

Persoonsgevens:

  • Je persoonsgegevens, die je met ons deelt, worden enkel gebruikt om onze diensten uit te voeren en voor onze eigen administratie. We houden je naam, adres, emailadres en telefoonnummer bij gedurende 7 jaar, gerekend vanaf 31 december van het jaar waarin je een overeenkomst met ons had. Deze gegevens worden in géén geval doorgegeven aan derden.
    • Onze belastingconsulent ontvangt van ons bijvoorbeeld een geanonimiseerde versie van de administratie.
  • Het intakeformulier verloopt via Google Drive. Daarvoor gelden de voorwaarden zoals Google deze hanteert. Hier hebben wij geen inspraak of invloed op. Heb je hier bezwaar tegen, maak dit bij ons kenbaar en dan spreken we een andere manier af. Houdt er dan wel rekening mee, dat dit mogelijk iets meer tijd zal kosten en dus effect kan hebben op de termijn waarop we met je kunnen afspreken.
  • E-mailadressen kunnen tot een jaar na de afspraak worden gebruikt ter promotie van acties en evenementen van DraagPracht.
  • De medische gegevens die je ons hebt verstrekt worden tot maximaal 3 maanden na de afspraak bijgehouden. Dit voor het geval je nog vragen hebt na het consult.

Copyright

  • Op alle schreven teksten, zowel op de website (Draagpracht.nl) als op onze sociale media, mails, flyer, maar ook materialen die tijdens afspraken worden uitgedeeld, is auteursrecht van toepassing
  • Het is zonder voorafgaande schriftelijk toestemming van DraagPacht niet toegestaan deze te kopiëren, gebruiken of anders te verspreiden dan voor persoonlijke doeleinden.

Wijziging algemene voorwaarden:

  • Deze algemene voorwaarden kunnen zonder voormelding worden aangepast. De nieuwe voorwaarden zijn geldig vanaf het moment dat ze geplaatst zijn op de website (draagpracht.nl/voorwaarden). Eerdere voorwaarden komen daarmee te vervallen.
    Voor alle lopende overeenkomsten en reeds gemaakte afspraken blijven de voorwaarden gelden, zoals ze waren ten tijde van het opstellen van de aanbieding, of het aangaan van de overeenkomst.